Våran lilla sjukling :(

Varit hemma en hel vecka med Nova nu. Idag fick vi utskrivet ögonsalva för ögoninflammationen som hon ska ta i 6 dagar, 2 gånger om dagen. Var ju inte lätt kan jag säga att ge det till henne!

Så hon behöver ju alltså vara hemma hela den här veckan också från dagis. Febern är iallafall borta nu tack och lov, men hon äter och dricker fortfarande väldigt dåligt ;(

Gick och köpte 1 års lasagnen på burk förut, den har hon ju inte fått på flera månader (Sen hon var 1 år?) men den har hon alltid älskat! Och japp, hon åt :) Fast bara halva burken, men annars idag har hon bara tagit några tuggor av smörgåsen till frukosten och inget mera på hela dagen. Så då är en halv 1 års burk någonting iallafall!
Nu ikväll drack hon också 180 ml välling :) Igår drack hon bara 40 ml..

Ville ju igentligen ha en läkartid för Nova idag men den sköterskan jag pratade med tyckte inte det var nödvändigt. Hon menade på att Nova bara har en vanlig förkyldning och då ger man inget pencilin. Men jag sa till henne att jag var orolig för öronen, men jag skulle höra av mig på Onsdag igen om hon hade febern kvar men nu har ju den försvunnit. Blir ganska irriterad om det nu visar sig att det är öron inflammation och jag har ringt dit 2 ggr utan att ha fått läkartid. Hon kan ju liksom inte säga själv vart det är hon har ont! Plus att har man väl fått öroninflammation är det vanligt att man får det igen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0