Blaha..

Sitter och tar min andra shake för dagen som blir dagens lunch. Ska ta en till innan vi äter middag idag!

Jag är ju medlem i viktklubb, och igår gjorde jag korv i ugn och hemmagjord potatismos. Jag åt inte av det utan tog en matlåda av lasagnen som jag exakt vet hur mycket kalorier det är i.

Det är så svårt och veta hur mycket kalorier det är i sina egna maträtter. För när man lägger in det på viktklubb så måste man ju veta hur många portioner det är, och gör vi kanske 800 g falukorv (Som blir middag för oss 3, lunch till Nova och mig dagen efter och matlåda till Krille, brukar bli så iaf) Så blir ju det 6 portioner. Och så när man ska fylla i att man tagit 1 portion korv i ugn så står det = 200 g. Och det är där det inte stämmer, för då kanske jag tagit 150 g bara och det går inte att ändra från portion till gram, dl, eller något annat. Utan man måste välja 1 portion, 2 portioner osv. Jag måste ta och lära mig det där så det stämmer med kalorierna! :P

Men å andra sidan så är inte korv i ugn nyttigt.. Alldelles för mycket kcal i Falukorv. Den innehåller ju 250-260 kcal per 100 g, och vi har alltid ost på som innehåller en hel del kcal, bostongurka, ketchup & senap! Och becel i botten..

Hm, undrar vad man ska göra för middag idag? Funderar på att ta kött och potatis med grönsaker. I love it :) Och så är det kalorisnålt. Köttet innehåller typ 110 kcal per 100 g och potatisen med massa grönsaker (broccoli, morötter, mm) Innehåller bara 75 kcal per 100 g :) Så den middagen brukar hamna på 400 kcal med vitlöksås till. Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0