Tisdag

I förmiddags tog jag och Nova det lugnt bara och myste framför bolibompa.

Sen tog jag tag i hennes garderob och rensade ut en hel del som blivit för litet. Allt i strl 80 & en hel del storlek 86 är nu borta. Nu har hon bara några få klädesplagg i strl 86 kvar. Resten är 92, 98/104. Det som är i strlk 98/104 är ju fortfarande för stort. Men jag köper bara 98/104 nu, så hon har något att växa i.
Gud så mycket kläder hon har! Man vet liksom inte riktigt vart man ska börja när man ska rensa. Och så fastnade jag bland gamla kläder och hittade 2 söta sommar klänningar som jag lagt undan. Och jag testade dem på Nova, och dom satt bra! Så då tog jag fram dem igen :) Jag har säkert lagt undan dem just för att det är sommar klänningar och inte har passat så bra nu i vinter. Hittade flera kläder också som hon hunnit växa ur och inte ens använt..

Frågan är nu - vad gör man med alla kläder som blivit för små? Det finns ju vissa kläder som man absolut inte vill sälja och även spara till eventuellt nästa :P Men en hel del skulle jag kunna tänka mig att sälja.

Imorgon har jag tänkt gå igenom det som ska slängas / sparas / säljas så man får ordning på det.

Efter att Nova sovit så åt vi lite lunch. Jag gjorde potatis o morötter till henne för magen, men det ville ju inte hon ha. Hon ville ha det mamma åt, (sweet sour kyckling från igår) så hon åt lite av det jag åt och så liiiite av potatisen och morötterna.

Sen gick vi ut och lekte. Inte lika fint väder idag men vi behövde lite frisk luft. Sen var det meningen att vi skulle ha gått på promenad när Krille kom hem vid fyra, men då hade han tydligen bestämt med min bror att dom skulle gymma. Så då gick jag och Nova själva istället. 1 timmes promenad blev det o det kändes riktigt skönt när vi kom hem igen! Så då åt vi middag vilket blev chili corn carne o morötter. mums! Nova åt faktiskt helt okej av den maten, och efteråt sa hon "gott" :) hihi min lilla goding.

*peppar peppar* Nova har inte haft någon diarré på hela dagen! Och hon har ej kräkits.

Hur gör ni med kläder som era barn vuxit ur? Och med leksaker som dem inte använder längre?


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Skönt att du rensat ut kläder! De ska jag göra när det närmar sig sommar!



Nej, det är inte träningsvärk, för jag vaknade upp med svankont i söndags :/ och då hade jag inte ens börjat cykla.



MISSS YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOU

2011-04-13 @ 10:17:02
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tycker att det är svårt att göra mig av med alvas kläder, alla plagg påminner om tillfällena hon haft dem på sig :) men jag brukar sälja på tradera de plagg som jag inte bryr mig så mycket om, och så sparar jag till nästa barn i källaren resten ( typ det mesta sparas skulle jag säga..) Tack för ditt svar angånende vikten och att du röstade på alvas rum i tävlingen! kram Elin

2011-04-13 @ 13:29:38
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0