Barnakuten igen :(

Vi fick åka in med Nova till barnakuten igår igen. Det pep ur bröstet på henne så vi visste att hon behövde inhalera. Och äntligen fick vi med oss en inhalator hem, så nu ska hon få inhalation varje hon hon blir förkyld eftersom hon får astma av det. Och så ska hon få en annan inhalations spray Airomir (Vid andningssvårigheter) 

Igår på barnakuten var hon jätte duktig när hon fick "masken" över munnen och näsan och andades jätte fint i den. Men idag när vi skulle testa hemma tyckte hon inte det var lika kul. Så det blir verkligen en utmaning för mig att göra det själv på henne, men det går nog bättre efter ett par gånger. Lillstumpis:( ♥ Hoppas iallafall detta hjälper nu så hon slipper bli så dålig när hon är förkyld. Hon hade 40 graders feber inatt också så jag har legat vaken nästan hela natten för att jag varit så orolig. Dels för att hon hade hög feber fast hon fått alvedon och för att jag inbillar mig att hon inte ska få luft :/ Asjobbigt..

Krille är hemma idag också. Känns skönt! Febern har gått ner och ligger runt 38,5 så hon är betydligt piggare idag och leker. Bara det att hon tar ju ut sig för mycket när hon leker och håller igång och sen blir hon så tvärtrött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0