Gymmet, storstädning och besök av fasters plutt :)

Idag har det varit minst sagt fullt upp precis hela dagen!
Imorse när jag cyklade med Nova till dagis tog det en halvtimme(!) att komma fram. Det var isbana nästan hela vägen dit! Hade gått snabbare att gått kan jag säga.. Men fram kom vi. Men när jag skulle cykla hem igen så går cykeljäkeln sönder. Då var jag inte glad! Inte första gången det händer :/ Svårt och förklarar exakt vad som gick sönder, grejen som gör så att skärmen sitter fast iallafall så den var ju lös när jag cyklade hem..

Sen åkte jag och Melinda till gymmet. Cyklade 1,2 mil på 30 minuter. Svetten bara spruta om mig ;) Och sen körde jag 5 min på crosstrainern medans jag väntade på Melinda.

Åkte sen och handlade på Willys. Jag som igentligen inte skulle ha något speciellt kom upp i 600 kr och då handlade vi för väldigt mycket i helgen. Hm? Men kan ju säga som så att kylskåpet plus frysen är fullproppade!

Bror ringde när vi var på Willys och ville komma över hit. Jag som hade tänkt storstäda idag fick skynda mig med städningen och hann både diska, göra rent ugnen, dammsuga, byta alla sänkläderna, göra rent båda toaletterna och TVÄTTA. Och plocka upp alla saker som blir överallt hela tiden. Var sak på sin plats ska det vara!!

Hann precis duscha innan dem kom vid halv fem tiden och sen dess har jag myst med fasters lilla ollebus :)
Vi har också ätit mat tillsammans. Blidde fläskytterfilé, potatisklyftor med grönsaker i ugn och vitlöksås! Mums!

Dom blev kvar här tills halv nio. Och efteråt fick Novis duscha och hoppa i säng. Hon somnade på en gång!
Hon har ju varit på dagis till fyra idag och det hade gått så bra så. Mycket roligare för henne att vara på dagis och leka än att vara hemma med mamma som ändå bara städar och tvättar.

Oj och oj vad jag skriver :) Är nog inte många som orkar läsa, hehe!



Kusin mys :)


Kommentarer
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Joho, jag läste allt =)

2011-02-04 @ 08:20:40
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

oj nu har jag läst allt, vad duktig du varit idag! skulle aldrig palla sådär mycket städning ;)



tack för det! ;D

2011-02-04 @ 11:25:28
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Bella - Mamma till Evelyn & Tilma

Tack så mkt. Jo allt gick jätte bra och vi mår bra! Det är ju väldigt mkt med 2 småttingar! Haha men det är helt underbart! =) kramar

2011-02-04 @ 13:29:06
URL: http://sweetbella.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej! Var länge sen jag va här och kikade. Vad stor Nova ser ut att ha blivit :)Hoppas allt är bra med er och att Nova kryar på sig! Och lycka till med viktnedgången :) Ska också försöka hålla igen lite :P Men kaloriräkning blir inte förren jag slutat amma. Kram

2011-02-12 @ 12:10:59
URL: http://rosenlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0