God Kväll!


Idag har vi inte gjort någonting speciellt men ändå så har dagen gått väldigt fort! Vi var ut och gick förut och det var riktigt skönt! Nova somnade i vagnen i högst en kvart och det är det enda hon har sovit idag. Så nu hoppas vi på att hon sover bra i natt :) Men det brukar hon ju göra. Hon vaknar oftast åtta - halv nio på morgonen och det tycker jag är perfekt. Inte för tidigt och inte försent.

Gjorde hemmagjorda hamburgare idag och rostade potatis & morötter till - riktigt gott!

Igår gjorde jag kycklinwok med nudlar - det gick också hem ;) Annars är min stora älskling väldigt kräsen men han har lovat att han ska bli bättre på att äta mer grönt och våga prova mer! Och både gårdagens middag och dagens gick hem :)

Gårdagens middag;

  

- 2 kycklingfiléer
- citronpeppar, svartpeppar och salt
- 400 g wok
-  1 paket äggnudlar

stek kycklingen färdig i olivolja, koka upp nudlarna, krydda kycklingen, ha i woken och stek ca 10 min, blanda i de färdigkokta nudlarna och tillsist häll i lite soya - klart! väldigt enkelt och nyttigt. precis som det ska vara :P

nu ska jag mysa ner mig i soffan och se på film. vilken har jag inte bestämt ännu. tur vi har ett antal att välja mellan, sisådär 500 dvd filmer ;)

ha en mysig måndags kväll! ♥


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Smaskigt :D Kycklingwok är jättegott! Ett tips är att köpa en sån här mix på affärn som är just för wok :) jättegod att ha i!

2011-01-03 @ 21:22:05
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0