Då var man ensam hemma..

Usch va tomt det är hemma när Nova är på dagis & Krille jobbar.
Nova har ju kommit in i en period då hon vaknar vid sex på mornarna.. Och imorse vaknade hon innan Krille gick upp kl sex. Så vi har hunnit mysa länge nu på morgonen framför bolibompa och ätit frukost i lugn & ro :)

När vi ska sätta på oss ytterkläderna säger jag alltid "nu ska vi till dagis Nova" och imorse sa hon "Maaja" "Baaja".
Sötis :) Tråkigt nog är ju Maja ledig idag! När vi kom dit gick hon direkt fram till en av fröknarna och gav en kram och så började hon leka i sandlådan :) Jag gick då in med väskan & hennes cykelhjälm, utan Nova idag, hon brukar annars följa med mig in och gå och hålla mig i handen och sen säger vi hejdå. Men idag kikade hon bara på mig när jag skulle gå. Tur mamma hann pussa på henne innan :P Stod och kikade på henne medans jag låste upp cykeln och hon lekte på förfullt där i sandlådan med de andra barnen. Känns väldigt skönt!

Så här sitter jag och funderar på vad jag ska göra innan jag börjar jobbet. Jag ska iallafall ner på stan innan och byta klänningen jag köpte till Nova förra helgen, till en större strlk för den satt bra redan nu och jag vill att hon ska kunna ha den i sommar också :)

Middagen är redan klar till Nova & Krille och jag har köpt mig en färdigmixad ceasarsallad som jag ska äta innan jag åker.

Ojoj va jag babblar :)

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja <3

Aaw, va gulligt att hon kommer och tänka på Maja när du säger att ni ska till dagis ^^ Samma med att Maja säger "Ova" :)

2011-03-31 @ 17:15:15
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0