Syskonvagnsdjungeln..

Kan man verkligen säga! Hur ska man kunna bestämma sig?

Nu när man iallafall bestämt sig för att vi måste ha en syskonvagn så blir nästa steg att bestämma vilken man ska ha.
SÅÅ SVÅRT! Så all hjälp är välkomna :)

Babytravel dublin i brun eller svart är ju snygg. Lättkörd? Kommer den in igenom våran dörr?
Får jag den upp för alla trappor? Vi bor på andra våningen..



Phil and teds vagn är ju också snygg! I både rött och svart..
Men vad är maxvikten på den? Kommer Nova ens få plats?
Tycker utrymmet för benen ser väldigt litet ut..
Men den är riktigt fin!
Och ett hjul fram, är den inte ostadig?



OCH DEN HÄR! En baby jogger city mini - såg en mamma som kom och gick med en sån imorse, har aldrig sett en sån vagn förut! Den var riktigt snygg! Frågan är om den här vagnen är för syskon som är mer jämngamla?
Men håll med om att den var snygg?! Älskar den lila färgen!


 

Vad tycker ni? Har ni egna erfarenheter av någon av dessa?
Kanske att ni har tips på yttligare en syskonvagn?! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

jag gillar den översta men jag har egentligen ingen aning om vilken som är bäst..

2011-10-11 @ 10:52:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Mäh, jag följde visst inte dig på bloglovin :O inte undra på att jag tyckt du uppdaterar sällan haha, men nu följer jag dig där iaf :D äntligen!!



Vi älskar våran P&T Sport! Helt underbar med ett svängbart hjul fram, man kan lätt gå med vagnen, med bara en hand utan att det känns klumpigt och tungt, den är så underbar och lättsam :) Det finns gått om utrymme i vagnen dessutom! Dock blir det väl just då bebis ligger i liggkorgen där under och syskonsitsen sitter ovanpå, det är då som det kan bli trångt för Nova (hon kan bli för lång osv.), men sen när bebis inte ligger längre, så är vagnen super :D Viggo sitter helst där bak nu, så nu fungerar syskonsitsen typ som en ståbräda, där han kan gå i och ur som han vill och det känns som man har en singelvagn fast det finns plats för två, ja den är helt underbar :) IBLAND känner jag för en bred syskonvagn, men bara för att kunna ha barnen vänd mot mig vid längre promenader.. Men det är nog bara DÅ jag skulle vilja ha en bred vagn...



Men denna vagndjungel, det är inte lätt, det finns för och nackdelar med alla vagnar :)



Men sen om man bor trångt tex. så är ju en P&T perfekt, eftersom den tar så lite plats, den är ju mindre/smalare än många andra singelvagnar liksom :) Sen att man kan pimpa vagnen med snygga sittdynor osv gör ju mycket :) Ja, vi älskar verkligen våran P&T! Finns inte många nackdelar med den vagnen! :) Jag letar efter en bred syskonvagn (emmaljunga) på blocket att ha som extra vagn, känner att det kan vara mysigt i vinter med alla promenader och stoppa ner dom bredvid varandra där dom akn hållas varma liksom :) Men en begagnad i fint skick går ju ändå lös på runt 2000-30000kr, så man blir lite snål :/ Men i såna fall får det bli en sliten, för känner att jag vill ha en extra vagn till promenader... Kan ju hända att den bara står med och att man hellre tar P&T´n, så man vill inte köpa någon dyr extravagn liksom..



Oj, så långt det blev, men roligt men SVÅRT det här med vagnar... Jag skulle vilja ha en fin singelvagn (som är vänd mot mig) att ha som extravagn till bara Melker.. åå, tänk vad många vagnar man skulle ha om man ahde massa pengar över :D hehe..

2011-10-11 @ 11:04:00
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Melinda - Mamma till Maja

Svårt det där :) Den längst ner är jättefin som enkelvagn, en sån kikade jag på förr till Maja, som en paraplyvagn, men alldeles för dyr!!

2011-10-11 @ 11:09:00
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Sv: ja det gör jag. säljer via min webshop www.hannadesign.se

2011-10-11 @ 11:12:59
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Jag gillar babytraveln! Har jag själv sagt att jag skulle vilja ha om behovet skulle uppkomma :) tycker den är mest stabil. Den sista gillar jag inte att den är sån sulkymodell. Känns mest som en resevagn tycker jag. Lycka till och tack för awarden! :)

2011-10-12 @ 09:10:49
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0